Baner
Baner
Baner
Pentru Comunitate
Vă implicaţi în viaţa comunităţii din care faceţi parte?
 
După 20 de ani...
Mai credeţi în Democraţie?
 
Aurul nostru
Cine vreţi să exploateze aurul din România?
 
Social - Divertisment

Dacă n-ai mai dăruit ceva demult și vrei s-o faci, dacă vrei să-ți impresionezi prietenii sau pur și simplu vrei să faci ceva deosebit și nu știi ce...

Pe 7 AUGUST Beard Brothers te provoacă să devii mai bun!

''Te provocăm să faci ceva special, ceva bun pentru cei din jurul tău! Folosește-ți imaginația, poți face orice, poți dărui o floare cuiva străin sau poți să cumperi un sandiwch unui om al străzii. Vrem ca in aceea zi să devii mai bun!

Nu contează de unde ești, dacă ești bărbos sau nu, dacă ai tatuaje sau nu, dacă ești alb, negru, galben sau maro! Suntem cu toții oameni! Așa că hai să ne purtăm ca atare!

Avem nevoie de ajutorul vostru, share-uiti acest event, dați invite, repostați posterele și filmulețele de prezentare a campaniei pentru ca lumea să afle despre ea! Hai să facem o chestie uriasă!

Înnregistrează fapta ta si posteaz-o pe facebook-ul nostru (facebook.com/beardbrotherscluj) iar noi o să facem cel mai tare filmuleț!"

O invitație cât se poate de provocatoare și în același timp generatoare de fapte bune! Îți propunem și noi să te alături acestei manifestări și să participi pe 7 august cu un gest frumos, nobil, simplu, adresat semenilor tăi.

sursa: http://www.evenimenteincluj.ro/2014/07/23/catch-a-smile-day/

https://www.facebook.com/events/486628731480653/

 
Social - Divertisment

TABĂRA COOLTURALĂ BOOKLAND - EDUCAŢIE NON-FORMALĂ ÎNTR-O TABĂRĂ INEDITĂ DE VARĂ

Locatia: Valea Lotrului - Vâlcea, Bran - Moeciu şi Munţii Apuseni


Trăim în plină eră a informaţiei, iar orientările educaţionale, vocaţionale şi de dezvoltare au început să se schimbe semnificativ şi în România. Participarea tinerilor la educaţia nonformală, cu o medie de 15%, se menţine la cote asemănătoare cu Marea Britanie sau Danemarca, ţări cu tradiţie.

Principalele aspecte care atrag la educaţia nonformală sunt activităţile motivante şi plăcute, metodele interactive şi diversificate de obţinere a unor cunoştinţe şi aptitudini noi, accentul pus pe învăţare practică şi nu pe predare teoretică.

Tabăra Coolturală BookLand le oferă copiilor şi tinerilor o experienţă educaţională memorabilă pe timpul vacanţei de vară. Aflată la a doua ediţie, tabăra propune un mix echilibrat de activităţi culturale, cognitive şi distractive, în scopul dezvoltării personale, stimulării inteligentei emotionale şi creativităţii participanţilor. Ei vor descoperi plăcerea de a cunoaşte, de a-şi provoca mintea, de a schimba idei şi de a experimenta lucruri noi, fără a avea stresul notelor din catalog, al disciplinei impuse sau al temelor obligatorii.

 

Tabăra Coolturala BookLand a început în 29 iunie, se încheie în 7 septembrie, și se desfășoară în trei locuri concomitent (Valea Lotrului - Vâlcea, Bran - Moeciu şi Munţii Apuseni), fiind structurată pe 10 module, a câte o săptămână fiecare. Copiii şi tinerii cu vârste între 11 şi 18 ani vor avea parte de un program variat axat pe cunoaştere, socializare şi sănătate fizică şi mentală, implementat de specialişti: artişti, scriitori, actori şi oameni de afaceri. 

”Cu siguranţă, ideea de tabără trezeşte nostalgii multora dintre noi. Acesta este şi motivul pentru care am vrut să recreăm atmosfera de tabără, cu libertatea, distracţiile şi plimbările în natură pentru noile generaţii. Am adăugat bineînţeles activităţi educative, prin care copiii şi adolescenţii să descopere un altfel de mod de a învăţa, pe placul lor, fără constrângeri. Credem că Tabăra BookLand este o experienţă transformatoare pentru tineri, care, pe lângă prieteniile pe care le vor lega şi amintirile frumoase cu care vor rămâne, vor deveni mai siguri pe ei, vor avea perspective noi şi se vor autoconvinge de utilitatea educaţiei.”, afirmă Mihaela Petrovan, iniţiatoarea Taberei Coolturale BookLand.

 

Mai multe detalii şi informatii despre Tabăra Coolturală Bookland pe www.book-land.ro/tabara

Sursa: http://www.calendarevenimente.ro

 
Social - Divertisment

Cortina Events organizează în data de 23 iulie 2014 , ora 19, la Casa de Cultură a Studenţilor din Cluj-Napoca, un spectacol deosebit, pus in scenă de Compania de Teatru Passe Partout Dan Puric, si avandu-l ca regizor, scenarist şi actor pe Adrian Nour, cunoscut publicului şi ca finalist al concursului “Vocea Romaniei”.

“Necuvinte” este o piesă de teatru-pantomimă-step care rupe episoade din vieţile noastre agitate şi ni le serveşte astfel încât să le înţelegem, indiferent de locul din care venim sau de vârsta pe care o avem, şi care ar trebui percepută cu mintea deschisă, limpede şi râzând cu gura până la urechi.

Alergăm, muncim, avem sute de lucruri de făcut, iubim, trăim, plângem, ne luptăm, ne căutăm, râdem. Totul pe repede înainte, şi, într-o lume care, parcă fuge. Cuvintele nu mai au sens, pentru că le vorbim în grabă, în toată goana asta după toate. Iar liniştea are un preţ prea mare, pe care nu ni-l permitem.

“Necuvinte” este o piesă de teatru, care, fără cuvinte, doar prin imagini, muzică şi dans “vorbeşte” atât de sugestiv, cu mult umor si autoironie despre haosul vieţii cotidiene actuale.

Asadar, rezervaţi in agendă data de 23 iulie, ora 19:00, si locaţia – Casa de Cultură a Studenţilor din Cluj Napoca, pentru că spectacolul “Necuvinte” nu trebuie ratat!

Preţul biletelor este de 45 lei şi respectiv 55 lei şi se găsesc atat la agenţia de bilete a Casei de Cultură a Studenţilor cat şi online pe www.biletmaster.ro.

Parteneri: Primăria Municipiului Cluj Napoca, Consiliul Judetean Cluj, Hotel Univers T, Cora.
Parteneri media: TVR Cluj, Napoca FM, Cluj.com, Clujul Cultural, Zile si Nopti, Evenimente in Cluj, Radio Romania Cluj, Cluj Life, Clujul de Buzunar, Orasul Cluj.ro.

Pentru mai multe informații, vă stăm la dispoziție la adresa: Aceasta adresa de e-mail este protejata de robotii de spam, aveti nevoie de JavaScript activat pentru a o vedea și pe: www.cortina-events.ro

 
Social - Divertisment

Muzeul de Artă Cluj-Napoca în colaborare cu SC Turism Development oferă publicului un nou spaţiu cultural şi de divertisment, cafeneaua culturală & bistro La Palat. Deschisă pe durata sezonului estival în curtea interioară a muzeului, a cărui clădire reprezintă unul din cele mai importante monumente de arhitectură barocă din România, cafeneaua La Palat este unul din proiectele prin care muzeul propune diversificarea ofertei culturale a instituţiei şi atragerea unor noi categorii de public pentru programele sale specifice.

Începând cu data de 10 iulie Opera Națională din Cluj-Napoca a inaugurat aici o microstagiune estivală. Primul concert i-a avut ca protagonişti pe Marius Vlad Budoiu, directorul Operei Naţionale din Cluj-Napoca, unul dintre cei mai importanţi artişti lirici ai momentului din România, alături de alt artist clujean de renume, basul Petre Burcă, pe care publicul clujean a avut ocazia să-l urmărească în grandiosul spectacol Aida susţinut de curînd în Piaţa Unirii. Cei doi solişti au fost acompaniaţi la pian de Horea Haplea.

După acest eveniment, programul va continua cu concerte de muzică clasică, pop-rock sau jazz, demonstrații de dans, spectacole de operă şi teatru, seri de stand-up comedy, prezentări de modă și expoziții. Pe lângă acestea, cafeneau culturală La Palat va oferi un meniu special, în a cărui componență sunt incluse produse culinare pentru toate gusturile, precum și băuturi răcoritoare originale pentru serile călduroase de vară.

sursa: cluj.com

 
Social - Divertisment

Asociaţia Film şi Cultură Urbană, în parteneriat cu Asociaţia SHIFT – Transilvania Art Grup, lansează un apel către artiştii clujeni pentru propuneri de proiecte şi lucrări care să fie prezentate în cadrul celei de-a doua ediţii a Festivalului Colours of Cluj.

Festivalul va avea loc în perioada 8 – 10 august 2014 şi are ca scop susţinerea şi promovarea de manifestări artistice variate şi inedite, folosind în principal spaţiul exterior şi încurajând diversitatea, dialogul şi gândirea alternativă. Astfel, Festivalul va fi gazda a numeroase evenimente culturale din domenii precum teatru, muzică, dans, arte vizuale, video, prezentate în spaţii cunoscute sau mai puţin convenţionale, toate în aer liber.

Festivalul Colours of Cluj este un festival dedicat şi realizat cu implicarea clujenilor. Festivalul este o invitaţie adresată clujenilor, o invitaţie la a revizita împreună spaţiile publice ale oraşului şi de a realiza împreună acest eveniment. Astfel, festivalul se va desfăşura la începutul lunii august, când oferta de evenimente dedicate clujenilor lipseşte din peisajul artistic local. De asemenea, festivalul va avea loc exclusiv în spaţii publice, pe străzi, în parcuri şi în pieţe, pentru a atinge categorii cât mai diferite de public. În privinţa propunerilor de evenimente, pe de o parte, Festivalul va avea ca invitaţi, în preponderenţă, artişti clujeni, iar pe de altă parte, va oferi numeroase momente participative, în care spectatorii vor fi invitaţi să ni se alăture prin ateliere creative, instalaţii interactive, scene pentru neprofesionişti şi alte asemenea întâlniri dintre public, artişti şi produse artistice create special pentru comunitatea clujeană.

Tema ediţiei din acest an este re-creează!

Artiştii clujeni sînt invitaţi să ne trimită propuneri pentru instalaţii interactive sau evenimente participative de stradă (teatru, dans etc.) sau orice alte tipuri de proiecte care se integrează în tematica şi specificul festivalului. Invitaţia din acest an se referă atât la proiecte care vor fi prezentate pe Bulevardul Eroilor (dar şi în alte spaţii asemănătoare), cât şi la proiecte create pentru o curte sau o grădină interioară din centrul Clujului (în acest sens, vă invităm să alegeţi acea curte sau grădină în care credeţi că propunerea voastră s-ar potrivi cel mai bine şi care credeţi că ar putea fi cel mai bine evidenţiată de instalaţia sau evenimentul propus de voi).

Ca durată, proiectul propus de voi ar trebui să se desfăşoare în respectivul spaţiu în toate cele 3 zile ale festivalului.

Festivalul poate acoperi costuri de maxim 1.000 RON pentru un proiect. Încurajăm propunerile de evenimente participative, creative şi cu un grad scăzut de dificultate tehnică. Un aplicant poate participa la concurs cu una sau mai multe propuneri.

Vor fi selectate 6 proiecte câştigătoare pentru Bulevardul Eroilor şi 6 proiecte câştigătoare pentru curţi şi grădini interioare din centrul Clujului.

Aplicaţiile pot fi trimise la adresa de email Aceasta adresa de e-mail este protejata de robotii de spam, aveti nevoie de JavaScript activat pentru a o vedea , până la data de 20 iulie 2014, inclusiv.

sursa: coulorsofcluj.ro

 

 
Social - Divertisment

Festivalul Cetăţilor Dacice este un eveniment organizat de către Consiliul Judeţean Alba din anul 2006. Evenimentul are loc în fiecare an în apropierea sărbătorii Sânzienelor şi doreşte să atragă un public interesat să asiste la o lecţie de istorie vie. Prin această manifestare culturală cu caracter istoric, se urmăreşte un alt model de promovare a actului cultural, prin educaţia directă a comunităţii, prin crearea de acţiuni cultural educative desfăşurate direct la faţa locului.Dezvoltarea strategiei de promovare a Festivalului Cetăţilor Dacice este un obiectiv al comunităţilor locale, întrucât încadrarea acestui festival în circuitul turistic local şi național nu poate aduce decât beneficii.

Desfăşurat pe durata a două zile, în fiecare an, festivalul prezintă publicului un program diversificat prin parada gărzilor romane, parada dacilor, întreceri dacice, cascadorii cu cai, concerte în aer liber şi reconstituiri de lupte daco-romane. Pe lângă acestea există şi alte puncte de interes cum ar fi: ateliere istorice interactive, tir cu arcul, corturi şi mâncare dacică, paradă a motocicliştilor, spaţii de joacă pentru copii, terase şi târg de meşteri populari.

Festivalul în primul rând este axat pe competiţia dintre echipe de tineri daci din cele cinci cetăţi dacice din judeţul Alba: Cugir, Săsciori, Cetatea de Baltă, Ighiu şi Cricău. Aceştia se vor lupta, în cea de a doua zi a evenimentului, în ceea ce se numeşte Decatlonul dacic sau Întreceri dacice. Probele, care sunt pe cât se poate de antrenante, sunt: Arcul viteazului, Rapid şi puternic, Suliţaşul cetăţii, Cel mai iute de picior, Braţul de fier, Luptătorul, Îndemânare şi curaj, Să ne unim forţele, Voinicul din cetate şi Căruşii cetăţii. Se încearcă ca totul să fie cât mai real, astfel sunt alese costume specifice şi se vor folosi arme reale. Concursul este o parte importantă a manifestaţiei deoarece acesta alege şi locaţia evenimentului din anul următor. Echipa câştigătoare are dreptul de a găzdui următoarea ediţie a festivalului.

Pe perioada festivalului locaţia va deveni un uriaş câmp de luptă între daci şi romani având astfel loc cea mai amplă reconstituire de bătălii daco-romane din România. Se vor antrena în luptă daci şi romani care fac parte din trupe de reenactment din România şi din Europa. Prima zi a Festivalului Cetăţilor Dacice este una specială când vor avea loc ritualuri de aprindere a torţelor şi a renumitului rug a lui Zamolxe, zeul dacilor, precum şi dansul Nimfelor Dacice. Înainte de aceste ritualuri extraordinare seara va începe cu un concert atât cu trupe locale cât şi cu nume mari.

Festivalul Cetăţilor Dacice reuneşte, ca întotdeauna, prestigioase grupuri de reînscenare istorică dornice să ofere publicului o lecţie de istorie despre daci şi romani. Festivalul este unul complex care are la bază istoria dar o dezvoltă şi o adaptează prezentului prin activităţile care le propune.

 
Social - Divertisment

Sibiul a devenit centrul cultural al lumii teatrului. Cea de-a XXI-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu a început în data de 6 iunie și se va desfășura până la data de 15 iunie. Programul acestui festival aduce în fața publicului bucuria spectacolelor de stradă, producțiile unora dintre cele mai bine cotate companii de teatru și dans din lume, concerte dintre cele mai explozive, dar și o serie de evenimente speciale ca lansările de carte și spectacolele lectură. Tema ediţiei din acest an a festivalului este "Unicitate în diversitate".

Teatrul Național Cluj-Napoca, participă la Festivalul de Teatru de la Sibiu cu spectacolul ''Sânziana și Pepelea'' de Vasile Alecsandri, regia Alexandru Dabija. Reprezentația va avea loc duminică, 15 iunie, ora 21,00 la Casa de Cultură a Sindicatelor din Sibiu.

Spectacolul Sânziana și Pepelea a fost laureat la Festivalul Comediei Românești de la București din acest an cu Premiul special pentru muzică, pentru Ada Milea și Anca Hanu și Premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar, pentru Ionuț Caras, pentru rolurile ’’Zmeul’’ și ‘’Baba Anica’’.


„Sibiul, asemeni Avignonului sau Nancyului odinioară, devine un oraş care se consumă, care se dăruie, care îşi pierde liniştea o saptămână pentru a adopta logica extremă a ceremoniilor urbane. În acest spaţiu al ordinii, balamucul devine un pasager regim cotidian. În română, toate cuvintele legate de dezordine sunt de origine turcă, semn că noi aparţinem în parte şi acestui orient festiv a cărui amintire limba o prezervă. Sibiul devine balcanic pe durata festivalului!”, a declarat George Banu, membru în boardul artistic al Festivalului.

„Cele mai importante investiţii pe care le-am făcut de-a lungul acestor ani au fost în oameni şi în calitate. De la echipa cu care lucrezi la partenerii pe care ţi-i alegi şi culminând cu crearea noului public – au fost obiective de la care nu ne-am abătut. Acum introduc în ecuaţie cel mai important deziderat care a dat credibilitate tuturor acţiunilor pe care le-am întreprins: calitatea. Fără ea nu ai cum să faci diferenţa, nu poţi să faci salturi, să arzi etape fără pericolul căderii. Calitatea echipei, a actului artistic, a proiectelor şi programului, a partenerilor, a opţiunilor şi asocierilor, a dialogului cu tine, cu echipa şi cu toţi partenerii pe care îi ai sunt tot atâtea deziderate de care ne îngrijim zi de zi.”, a declarat Constantin Chiriac, președintele Festivalului.

Sursa: http://www.hotnews.ro

 
Social - Divertisment

Clujul este in prim plan in aceasta perioada. TIFF-ul si-a propus sa-l imbrace de sarbatoare. Vom avea multe de vizionat si aplaudat. Pe langa filme, gasim o oferta variata de evenimente care se vor desfasura in cadrul TIFF 2014. Transilvania Talent Lab este unul dintre ele.

În perioada 1-5 Iunie 2014, în cadrul celei de-a XII-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF) va avea loc Transilvania Talent Lab (TTL), o platformă de training pentru încurajarea şi şlefuirea talentului profesioniştilor şi amatorilor în domeniul filmului.

TTL se adresează atât profesioniștilor, cât și amatorilor, și este primul program de training din România dedicat în egală măsură atât realizatorilor de film, cât și celor interesaţi de zona de organizare de eveniment şi management cultural, artiştilor vizuali şi creatorilor de conţinut online şi cross-media.

Programul îşi propune să contribuie la perfecţionarea unor tineri cineaşti, la descoperirea unor talente noi şi la dezvoltarea unor proiecte aflate în diferite faze de producţie.

Timp de cinci zile, 15 oameni pasionaţi de film şi new media vor parcurge toate etapele realizării unui film şi unui eveniment cultural în sfera cinematografică.

Ei vor participa la proiecţii speciale din cadrul TIFF, seminarii şi masterclass-uri despre regie, scenariu, imagine, sunet, montaj, producţie, crowdfunding, marketing, distribuţie sau strategii de festival şi vor avea şansa de a discuta proiectele lor concrete cu specialişti renumiţi din industria filmului, români şi străini, prezenţi la TIFF.

Transilvania Talent Lab este structurat în trei module de lucru, adresate tuturor participanţilor, indiferent de domeniul din care provin: modul 1 – Dezvoltare (dezvoltarea unui proiect cinematografic), modul 2 – Producţie (producerea unui proiect cinematografic) şi modul 3 – Marketing, Distribuţie și Management Cultural.

Ediția de anul trecut a TTL-ului a reunit la Cluj o serie de profesioniști din domeniu precum Nik Powell (trainer principal al modulului de Dezvoltare), Jean De Forêts și Sirkka Möller (traineri principali ai modulului de Producție, cu un focus pe ficțiune, respectiv film documentar), Marta Lamperova (trainer principal al celui de-al treilea modul TTL – Marketing, Distribuție și Management Cultural). Alături de trainerii principali ai modulelor, participanții TTL 2013 au avut ocazia să îi mai întâlnească, în cadrul unor seminarii speciale, pe Frederic Boyer (Director Artistic al Tribeca Film Festival), Claire Downs (script consultant), Lucian Georgescu (scenarist și regizor), Oana Radu și Elvira Lupșa (reprezentantele Romanian Film Initiative), Valentina Miu (director MediaDesk România).

Programul Transilvania Talent Lab include și o serie de masterclass-uri de film susținute de invitați de marcă ai Festivalului Internațional de Film Transilvania.

Ediția de anul trecut a TTL-ului a inclus trei masterclass-uri, care i-au avut ca invitați pe directorul de imagine Ed Lachman, compozitorii Adrian Enescu și Vasile Șirli și pe regizorul de film, Sebastian Lelio.

Participanţii Transilvania Talent Lab trebuie să aibă vârsta minimă de 18 ani. Toți cei selectați vor beneficia de acreditare, care le va garanta accesul la toate proiecţiile şi evenimentele marca TIFF 2013.

Cei 15 participanţi vor fi selecţionaţi pe baza aplicaţiei, iar cea mai bună dintre ele va fi câştigătoarea Bursei Transilvania Talent Lab.

sursa: orasulcluj.ro

 
Social - Divertisment

Cel mai mare festival de fotografie din Estul Europei!


Daca nu ai ajuns încă la Photo Romania Festival, mai ai timp s-o faci până în 25 mai! Cel mai mare festival de fotografie din Estul Europei se desfășoară la Cluj-Napoca și se află la cea de-a 4-a ediție.

40 de expoziții, 15 ateliere, 4 competiții, 5 concerte și 20 de evenimente speciale aduc pasionații de fotografie între până în 25 mai în 35 de locuri din oraș, de la Parcul Central, Piața Unirii și Bastionul Croitorilor și până la Liberty Technology Park, muzee, săli de artă și cafenele.

Ediția din acest an a fost gândită ca un adevărat manifest cultural, fiind o platformă complexă de explorare a fotografiei din toate perspectivele ei şi un teritoriu de dezbateri despre impactul de zi cu zi al imaginii.

Photo Romania Festival 2014 mai înseamnă și lansarea celei mai mari academii de fotografie din România, Photo Romania Academy, precum și pregătirea primului muzeu de fotografie din țară, realizat împreună cu Primăria Cluj-Napoca și Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei.


Academia Photo Romania este un proiect inițiat de echipa festivalului și care urmărește dezvoltarea fotografilor români și străini prin intermediul unor ateliere susținute de profesioniști recunoscuți în plan internațional. Desfășurate cu grupuri reduse de cursanți și cu un program intensiv de 1-2 zile, atelierele pun accent pe partea practică – realizarea de fotografii ori alte materiale și analizarea acestora împreună cu trainerul. Înscrierea la ateliere se realizează contra cost, iar informațiile complete se găsesc pe pagina http://www.photoromaniafestival.ro/academia/.


 

sursa:http://www.romaniapozitiva.ro

 
Social - Divertisment

Campania a început azi, 16 mai și se desfășoară în întreaga țară.

Un site interactiv, www.salvatimareleecran.ro, un documentar dedicat, numit Cinema, mon amour, campanii de crowdfunding, o caravană prin ţară, un program special de filme la TIFF, alături de seminarii şi dezbateri cu specialişti din Europa Centrală şi de Est, sunt câteva dintre acţiunile acestei campanii.

În prezent, România este ţara europeană cu cele mai puţine ecrane raportat la numărul de locuitori. Dacă, în 1990, existau aproximativ 450 de cinematografe, astăzi au supravieţuit mai puţin de 30. În mai puţin de 20 de ani, numărul spectatorilor a scăzut de 50 de ori faţă de anii ’90 şi mai puţin de 10 cinematografe au fost modernizate. 78% din oraşele României nu au nici un cinematograf funcţional. Filmele româneşti şi europene, deşi sunt apreciate şi premiate în marile festivaluri, nu reuşesc să ajungă la spectatorii români din cauza lipsei acute a sălilor de cinema, ca alternativă la multiplexurile axate pe programarea producţiilor comerciale.

„Sălile de cinema s-au transformat pe rând, în ultimii 20 de ani, în săli de bingo, case de schimb valutar, lăcaşuri de cult, discoteci, supermarket, fast food, magazine de mobilă, restaurante de nunţi. Bâlbâielile au fost majore, sălile s-au plimbat între RomâniaFilm şi între primării. În momentul de faţă, problema sălilor de cinema e ca un fel de minge care se plimbă de la o guvernare la alta, dar nimeni nu-şi asumă decizii tranşante”, declară Tudor Giurgiu, preşedintele APFR şi iniţiatorul campaniei.

Campania Salvaţi Marele Ecran! are ca scop sensibilizarea autorităţilor responsabile şi a opiniei publice în sensul restaurării, conservării, modernizării şi reintroducerii în sistem a cinematografelor existente, dar nefuncţionale. „Campania are o ţintă precisă. Ne propunem ca în următorii doi ani să avem, într-o primă fază, o reţea de cel puţin cinci sau şase săli de cinematograf modernizate. Primăriile trebuie să lucreze cu manageri culturali şi cu ONG-uri interesate în transformarea unor astfel de locuri, azi moarte, în cinematografe moderne, cu tehnică digitală, săli care pot găzdui şi alte evenimente de interes pentru comunitatea locală”, adaugă Tudor Giurgiu.

O primă campanie publică de strângere de fonduri, cu ajutorul platformei de crowdfunding www.we-are-here.ro, va fi demarată în curând pentru unul dintre cinematografele care au nevoie de modernizare şi echipament nou pentru a reintra în circuit.

Site-ul interactiv www.salvatimareleecran.ro cartografiază reţeaua cinematografelor aflate în proprietatea statului. Informaţiile de pe site au fost obţinute de la angajaţii cinematografelor din ţară, din arhive personale, de la RADEF Romania Film, de pe blog-urile şi site-urile unor oameni pasionaţi, care au fost preocupaţi de soarta acestora. Link-urile acestor site-uri şi bloguri sunt postate în dreptul fiecărui cinematograf la care se face referire. Utilizatorii platformei sunt încurajaţi să contribuie cu materiale foto sau video şi să-şi spună poveştile care-i leagă de sălile respective.

sursa:http://www.calendarevenimente.ro

 
Mai multe articole ...

Facebook

Baner

Organizatia E.M.M.A.

Baner
Baner