Baner
Baner
Baner
Pentru Comunitate
Vă implicaţi în viaţa comunităţii din care faceţi parte?
 
După 20 de ani...
Mai credeţi în Democraţie?
 
Aurul nostru
Cine vreţi să exploateze aurul din România?
 
Nota data de utilizatori: / 0
Cu cele mai mici noteCele mai bune 
Social - Sănătate

În ultimele zile fenomenul Ice Bucket Challenge (Provocarea găleții de gheață) a prins amploare, multe pesonalități din viața publică de la noi și-au turnat găleata cu apă pe cap provocând alte personalități să facă la fel după ce fiecare au făcut o donație. Cam asta ar fi pe scurt fenomenul Ice Bucket Challenge la care românii au răspuns foarte repede.

Dincolo de ideea găleții de apă turnată pe cap stă de fapt o campanie de strângere de fonduri pentru ajutorarea celor suferinzi de scleroză laterală amiotrofică (boala Charcot sau boala Lou Gehrig) și conștientizării acestei maladii, de care suferă și Stephen Hawking.Campania a început în USA. La campanie au aderat multe personalitatăți cunoscute din întreaga lume, precum Bill Gates, Lady Gaga,Oprah Winfrey, Shakira, Mark Zuckerberg, Justin Timberlake, George Bush, Cristiano Ronaldo, David Beckham, Jose Mourinho, Novak Djokovici.

Cum funcționează acest tip de campanie?

Participanții sunt provocați să își verse un vas cu apă amestecată cu gheață pe cap, se filmează făcând acest lucru, provoacă alte persoane să facă la fel, după ce donează o sumă de bani cauzei umanitare. Regula spune că persoanele provocate trebuie să răspundă în 24 de ore de la provocare. Filmul trebuie să cuprindă numele acțiunii caritabile la care participă și numele noilor nominalizați.

Foarte multe vedete din România s-au implicat și ele în această campanie caritabilă care a invadat social media în acestă perioadă de timp. Nu numai vedete s-au implicat în această campanie ci și persoane mai puțin cunoscute sau chiar deloc. Unii nu au donat nimic, alţii au depus bani direct în conturile unui ONG american, alții în conturile Societății de Scleroză Multiplă din România, sau au ales să susţină alte cauze umanitare.

Campania a stârnit și foarte multe comentarii. Medicii consideră au expunerea bruscă a capului şi feţei la apă rece poate declanşa “reflexul de scufundare”, care determină oprirea respiraţiei și că acest gest este total nepotrivit pentru sănătate.

Cu toate acestea, presedintele unei clinici medicale renumite din Romania s-a alaturat campaniei de strangere de fonduri in contul Societății de Scleroză Multiplă din România, promovate la Realitatea TV.

Ideea acestui tip de campanie a fost preluată de români și folosită pentru mai multe cauze. De exemplu, Asociația MaiMultVerde îi provoacă pe participanți să doneze bani, orice sumă de la 10 lei în sus, care echivalează cu plantarea unui copac sau să își toarne o găleată de apă cu gheață pe cap.

Până la urmă, atunci când avem în față o cauză nobilă devenim mai indulgenți cu modul în care se strâng banii pentru această cauză și ne gândim la beneficiile campaniei. Așa cum este cazul de față, o boală cumplită cum este scleroza multiplă.

"Scleroza multiplă este o boală cronică a sistemului nervos central care se manifestă prin tulburări de vedere, coordonare, dificultăţi la înghiţire şi urinare, precum şi alterarea simţurilor şi a funcţiilor cognitive. În România, 10.000 de persoane suferă de această afecţiune incurabilă, dar a cărei evoluţie poate fi frânată prin tratament. Din păcate, un procent redus de bolnavi are acces la tratament, iar costul ridicat al acestuia – 15.000 de euro/an – îi împiedică pe pacienţi să şi-l poată asigura singuri." (http://www.ziarulring.ro)

Chiar dacă nu dorești să experimentezi senzația găleții de apă turnate pe cap, poți face o donație Societății de Scleroză Multiplă din România sau să te alături altei cauze umanitare.

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Facebook

Baner

Organizatia E.M.M.A.

Baner
Baner