Baner
Baner
Baner
Pentru Comunitate
Vă implicaţi în viaţa comunităţii din care faceţi parte?
 
După 20 de ani...
Mai credeţi în Democraţie?
 
Aurul nostru
Cine vreţi să exploateze aurul din România?
 
Diverse

Un adevărat fenomen a izbucnit de câteva zile pe reţeaua de socializare Facebook. Poartă denumirea Leapşa cu cărţile care te-au  marcat. Cuvântul leapşă înseamnă joc, iar acesta este acum joaca de-a nominalizatul celor 10 cărţi care te-au marcat. În joc s-au angrenat scriitori, poeți, jurnalişti, purtători de cuvânt, critici literari, arhitecţi, comunicatori, foști jurnaliști, analiști politici, oameni de afaceri.

Tot facebookul e plin de liste cu cărţi. Inclusiv PR-ul guvernului, un personaj controversat, a intrat în joc!

Jocul constă în expunerea unei liste cu 10 lecturi fundamentale și nominalizarea altor persoane și imită, chiar parodiază,  celebra campanie IceBuckett Challenge, care face ravagii în lume.

S-a creat o morişcă enormă care promovează în fond cărţile, care arată că interesul pentru lectură este neatins în cele mai multe dintre staturile sociale.

În fond, leapşa cu cărţile arată ceva mult mai profund despre oamenii care au intrat în joc decât restul profilului fiecăruia de pe facebook.

“Omul care aduce cartea” mai rapid ca Facebook

Acest fenomen care a cuprins Facebook a avut un corespondent şi înainte de izbucnirea lui pe reţeaua de socializare.

Editura Humanitas a tipărit cartea renumitului critic literar Dan.C. Mihăilescu intitulată “Cărţile care ne-au făcut oameni”, care vorbește exact despre acest tip de cărţi formatoare. Mihăilescu a făcut un sondaj printre mari nume ale lumii literare româneşti pe tema cărţilor funamentale.

Vă provocăm și noi,dragi cititori să ne spuneți care au fost cele 10 cărți care v-au marcat.

Dacă sunteți curioși să vedeți care sunt cărțile recomandate până acum, vă invităm să citiți articolul integral: http://www.clujulcultural.ro/trend-pe-online-cartile-care-ne-au-construit-offline/

sursa: clujulcultural.ro

 

 
Sănătate

În ultimele zile fenomenul Ice Bucket Challenge (Provocarea găleții de gheață) a prins amploare, multe pesonalități din viața publică de la noi și-au turnat găleata cu apă pe cap provocând alte personalități să facă la fel după ce fiecare au făcut o donație. Cam asta ar fi pe scurt fenomenul Ice Bucket Challenge la care românii au răspuns foarte repede.

Dincolo de ideea găleții de apă turnată pe cap stă de fapt o campanie de strângere de fonduri pentru ajutorarea celor suferinzi de scleroză laterală amiotrofică (boala Charcot sau boala Lou Gehrig) și conștientizării acestei maladii, de care suferă și Stephen Hawking.Campania a început în USA. La campanie au aderat multe personalitatăți cunoscute din întreaga lume, precum Bill Gates, Lady Gaga,Oprah Winfrey, Shakira, Mark Zuckerberg, Justin Timberlake, George Bush, Cristiano Ronaldo, David Beckham, Jose Mourinho, Novak Djokovici.

Cum funcționează acest tip de campanie?

Participanții sunt provocați să își verse un vas cu apă amestecată cu gheață pe cap, se filmează făcând acest lucru, provoacă alte persoane să facă la fel, după ce donează o sumă de bani cauzei umanitare. Regula spune că persoanele provocate trebuie să răspundă în 24 de ore de la provocare. Filmul trebuie să cuprindă numele acțiunii caritabile la care participă și numele noilor nominalizați.

Foarte multe vedete din România s-au implicat și ele în această campanie caritabilă care a invadat social media în acestă perioadă de timp. Nu numai vedete s-au implicat în această campanie ci și persoane mai puțin cunoscute sau chiar deloc. Unii nu au donat nimic, alţii au depus bani direct în conturile unui ONG american, alții în conturile Societății de Scleroză Multiplă din România, sau au ales să susţină alte cauze umanitare.

Campania a stârnit și foarte multe comentarii. Medicii consideră au expunerea bruscă a capului şi feţei la apă rece poate declanşa “reflexul de scufundare”, care determină oprirea respiraţiei și că acest gest este total nepotrivit pentru sănătate.

Cu toate acestea, presedintele unei clinici medicale renumite din Romania s-a alaturat campaniei de strangere de fonduri in contul Societății de Scleroză Multiplă din România, promovate la Realitatea TV.

Ideea acestui tip de campanie a fost preluată de români și folosită pentru mai multe cauze. De exemplu, Asociația MaiMultVerde îi provoacă pe participanți să doneze bani, orice sumă de la 10 lei în sus, care echivalează cu plantarea unui copac sau să își toarne o găleată de apă cu gheață pe cap.

Până la urmă, atunci când avem în față o cauză nobilă devenim mai indulgenți cu modul în care se strâng banii pentru această cauză și ne gândim la beneficiile campaniei. Așa cum este cazul de față, o boală cumplită cum este scleroza multiplă.

"Scleroza multiplă este o boală cronică a sistemului nervos central care se manifestă prin tulburări de vedere, coordonare, dificultăţi la înghiţire şi urinare, precum şi alterarea simţurilor şi a funcţiilor cognitive. În România, 10.000 de persoane suferă de această afecţiune incurabilă, dar a cărei evoluţie poate fi frânată prin tratament. Din păcate, un procent redus de bolnavi are acces la tratament, iar costul ridicat al acestuia – 15.000 de euro/an – îi împiedică pe pacienţi să şi-l poată asigura singuri." (http://www.ziarulring.ro)

Chiar dacă nu dorești să experimentezi senzația găleții de apă turnate pe cap, poți face o donație Societății de Scleroză Multiplă din România sau să te alături altei cauze umanitare.

 
Divertisment

Primul parc de aventură din Cluj va fi deschis din 15 august în comuna Tureni, satul Miceşti, în apropiere de Casele Miceşti.

Parcul a fost amenajat în mijlocul pădurii, iar expedițiile pline de aventură vor fi făcute pe trasee aeriene suspendate în copaci. Adrenalin Park propune publicului clujean 12 trasee de aventură compus din: 10 trasee  suspendate şi 2 trasee  tiroliene. De asemenea, 3 din cele 10  trasee suspendate sunt destinate în exclusivitate copiilor.

”Traseele suspendate pe copaci formează un sistem complex de obstacole propice pentru dezvoltarea abilităţilor de agilitate, deprinderi tehnice şi sportive, dar a căror element indispensabil  este  şi  sistemul  de  siguranţă.  Obstacolele  şi  exerciţiile parcului de aventură devin pe parcurs tot mai complexe şi mai dificile, punându-se accent pe  dezvoltarea  coordonării.

Jocurile  sau obstacolele  instalate  pe  fiecare traseu au menirea de a face parcurgerea acestora o experienţă provocatoare şi antrenantă pentru persoane amatoare. Pentru adulţi au fost concepute 2 trasee de iniţiere, urmând ca aceştia să parcurgă progresiv restul traseelor, pe diferite grade de dificultate.

La traseul destinat exclusiv copiilor s-a avut în vedere ca elementele de joc să fie montate în aşa fel încât să-i permită părintelui să-şi urmărească şi să-şi conducă copilul de-a lungul traseului în siguranţă. Traseul copiilor are mai multe grade de dificultate, astfel  copii  din mai multe categorii de vârstă pot parcurge cu succes traseele potrivite  vârstei  lor. Datorită instalaţiilor  montate  şi  din  motive  de siguranţă, aceste trasee pot fi utilizate de către copii cu vârsta minimă de 3 ani până la cei cu o înălţime maximă de 140 cm”, au declarat iniţiatorii proiectului, citați de cluj24h.ro.

Echipamentul este furnizat de PETZL, printre cei mai mari producători de echipamente de escaladă şi alpinism din lume. Proiectul are o valoare totală de 481 de mii de euro, fiind finanțat și din fonduri europene.

sursa:http://www.stiridecluj.ro

 
Divertisment

Dacă n-ai mai dăruit ceva demult și vrei s-o faci, dacă vrei să-ți impresionezi prietenii sau pur și simplu vrei să faci ceva deosebit și nu știi ce...

Pe 7 AUGUST Beard Brothers te provoacă să devii mai bun!

''Te provocăm să faci ceva special, ceva bun pentru cei din jurul tău! Folosește-ți imaginația, poți face orice, poți dărui o floare cuiva străin sau poți să cumperi un sandiwch unui om al străzii. Vrem ca in aceea zi să devii mai bun!

Nu contează de unde ești, dacă ești bărbos sau nu, dacă ai tatuaje sau nu, dacă ești alb, negru, galben sau maro! Suntem cu toții oameni! Așa că hai să ne purtăm ca atare!

Avem nevoie de ajutorul vostru, share-uiti acest event, dați invite, repostați posterele și filmulețele de prezentare a campaniei pentru ca lumea să afle despre ea! Hai să facem o chestie uriasă!

Înnregistrează fapta ta si posteaz-o pe facebook-ul nostru (facebook.com/beardbrotherscluj) iar noi o să facem cel mai tare filmuleț!"

O invitație cât se poate de provocatoare și în același timp generatoare de fapte bune! Îți propunem și noi să te alături acestei manifestări și să participi pe 7 august cu un gest frumos, nobil, simplu, adresat semenilor tăi.

sursa: http://www.evenimenteincluj.ro/2014/07/23/catch-a-smile-day/

https://www.facebook.com/events/486628731480653/

 
Diverse

Daca veti fi prin Bucuresti oricand pana in 24 august, va recomandam sa vizitati Muzeul Naţional de Istorie a României care organizează la sediul muzeului din Calea Victoriei nr. 12, Bucureşti, expoziţia temporară “Haina îl face pe om. Şase secole de istorie vestimentară”.

Expoziția este deschisă la Muzeul Național de Istorie a României până în data de 24 august 2014 și poate fi vizitată de miercuri până duminică, în intervalul orar 10.00 – 18.00.

Expoziția este organizată în parteneriat cu Muzeul Militar Naţional “Regele Ferdinand I”, Bucureşti, Complexul Muzeal Naţional “Moldova”, Iaşi, Muzeul Judeţean de Istorie şi Arheologie Prahova, Ploiești, Muzeul Bucovinei, Suceava şi Complexul Naţional Muzeal “Curtea Domnească”, Târgovişte.

Expoziția temporară “Haina îl face pe om. Şase secole de istorie vestimentară” propune o incursiune în istoria vestimentară a spațiului românesc, în perioada cuprinsă între secolele XV – XX. În cadrul acesteia vor fi prezentate veșminte laice și ecleziastice, costume, uniforme, dar și accesorii purtate de anumite catogorii sociale – nobilime, cler, negustori, diplomați, militari, funcționari, oameni de cultură și știință, artiști de renume, dar și simple doamne cochete și “gentelmani” din vremuri trecute.

“Haina îl face pe om. Şase secole de istorie vestimentară” nu presupune doar o simplă prezentare de obiecte vestimentare de demult, ci dorește să surprindă “haina” în complexitatea sa, ca element important al vieții sociale, economice, culturale și ca purtatoare de mesaj ideologic. Totodată, expoziția, prin modalitatea în care este concepută, din punct de vedere tematic și cronologic, oferă vizitatorului posibilitatea de a admira obiecte vestimentare de o deosebită valoare artistică și istorică, în toată plenitudinea lor.

Multe dintre exponate provin de la personalități de marcă ale istoriei României, precum domnitorul Alexandru cel Bun, principii Transilvaniei – Gabriel Bathory și Gabriel Bethlen -, Alexandru Ioan Cuza, regele Carol I, regele Ferdinand I, regina Elisabeta, regina Maria, regele Carol al II-lea, Mihail Kogălniceanu, Vasile Alecsandri, Ion Heliade Rădulescu, Nicolae Iorga, Nicolae Titulescu, generalul Averescu etc.

În perioada în care expoziția va fi deschisă, MNIR invită publicul doritor să prezinte piese vestimentare și accesorii vechi (ante 1980), deosebite, pentru a fi expuse în cadrul unei microexpoziții ce se va amenaja, ulterior, în cadrul expoziției temporare “Haina îl face pe om. Şase secole de istorie vestimentară”. Doritorii sunt rugați să contacteze, în prealabil, secția Patrimoniu a MNIR, la numărul de telefon 021.315.82.07, interior 1023.

sursa: http://www.calendarevenimente.ro

 
Divertisment

TABĂRA COOLTURALĂ BOOKLAND - EDUCAŢIE NON-FORMALĂ ÎNTR-O TABĂRĂ INEDITĂ DE VARĂ

Locatia: Valea Lotrului - Vâlcea, Bran - Moeciu şi Munţii Apuseni


Trăim în plină eră a informaţiei, iar orientările educaţionale, vocaţionale şi de dezvoltare au început să se schimbe semnificativ şi în România. Participarea tinerilor la educaţia nonformală, cu o medie de 15%, se menţine la cote asemănătoare cu Marea Britanie sau Danemarca, ţări cu tradiţie.

Principalele aspecte care atrag la educaţia nonformală sunt activităţile motivante şi plăcute, metodele interactive şi diversificate de obţinere a unor cunoştinţe şi aptitudini noi, accentul pus pe învăţare practică şi nu pe predare teoretică.

Tabăra Coolturală BookLand le oferă copiilor şi tinerilor o experienţă educaţională memorabilă pe timpul vacanţei de vară. Aflată la a doua ediţie, tabăra propune un mix echilibrat de activităţi culturale, cognitive şi distractive, în scopul dezvoltării personale, stimulării inteligentei emotionale şi creativităţii participanţilor. Ei vor descoperi plăcerea de a cunoaşte, de a-şi provoca mintea, de a schimba idei şi de a experimenta lucruri noi, fără a avea stresul notelor din catalog, al disciplinei impuse sau al temelor obligatorii.

 

Tabăra Coolturala BookLand a început în 29 iunie, se încheie în 7 septembrie, și se desfășoară în trei locuri concomitent (Valea Lotrului - Vâlcea, Bran - Moeciu şi Munţii Apuseni), fiind structurată pe 10 module, a câte o săptămână fiecare. Copiii şi tinerii cu vârste între 11 şi 18 ani vor avea parte de un program variat axat pe cunoaştere, socializare şi sănătate fizică şi mentală, implementat de specialişti: artişti, scriitori, actori şi oameni de afaceri. 

”Cu siguranţă, ideea de tabără trezeşte nostalgii multora dintre noi. Acesta este şi motivul pentru care am vrut să recreăm atmosfera de tabără, cu libertatea, distracţiile şi plimbările în natură pentru noile generaţii. Am adăugat bineînţeles activităţi educative, prin care copiii şi adolescenţii să descopere un altfel de mod de a învăţa, pe placul lor, fără constrângeri. Credem că Tabăra BookLand este o experienţă transformatoare pentru tineri, care, pe lângă prieteniile pe care le vor lega şi amintirile frumoase cu care vor rămâne, vor deveni mai siguri pe ei, vor avea perspective noi şi se vor autoconvinge de utilitatea educaţiei.”, afirmă Mihaela Petrovan, iniţiatoarea Taberei Coolturale BookLand.

 

Mai multe detalii şi informatii despre Tabăra Coolturală Bookland pe www.book-land.ro/tabara

Sursa: http://www.calendarevenimente.ro

 
Divertisment

Cortina Events organizează în data de 23 iulie 2014 , ora 19, la Casa de Cultură a Studenţilor din Cluj-Napoca, un spectacol deosebit, pus in scenă de Compania de Teatru Passe Partout Dan Puric, si avandu-l ca regizor, scenarist şi actor pe Adrian Nour, cunoscut publicului şi ca finalist al concursului “Vocea Romaniei”.

“Necuvinte” este o piesă de teatru-pantomimă-step care rupe episoade din vieţile noastre agitate şi ni le serveşte astfel încât să le înţelegem, indiferent de locul din care venim sau de vârsta pe care o avem, şi care ar trebui percepută cu mintea deschisă, limpede şi râzând cu gura până la urechi.

Alergăm, muncim, avem sute de lucruri de făcut, iubim, trăim, plângem, ne luptăm, ne căutăm, râdem. Totul pe repede înainte, şi, într-o lume care, parcă fuge. Cuvintele nu mai au sens, pentru că le vorbim în grabă, în toată goana asta după toate. Iar liniştea are un preţ prea mare, pe care nu ni-l permitem.

“Necuvinte” este o piesă de teatru, care, fără cuvinte, doar prin imagini, muzică şi dans “vorbeşte” atât de sugestiv, cu mult umor si autoironie despre haosul vieţii cotidiene actuale.

Asadar, rezervaţi in agendă data de 23 iulie, ora 19:00, si locaţia – Casa de Cultură a Studenţilor din Cluj Napoca, pentru că spectacolul “Necuvinte” nu trebuie ratat!

Preţul biletelor este de 45 lei şi respectiv 55 lei şi se găsesc atat la agenţia de bilete a Casei de Cultură a Studenţilor cat şi online pe www.biletmaster.ro.

Parteneri: Primăria Municipiului Cluj Napoca, Consiliul Judetean Cluj, Hotel Univers T, Cora.
Parteneri media: TVR Cluj, Napoca FM, Cluj.com, Clujul Cultural, Zile si Nopti, Evenimente in Cluj, Radio Romania Cluj, Cluj Life, Clujul de Buzunar, Orasul Cluj.ro.

Pentru mai multe informații, vă stăm la dispoziție la adresa: Aceasta adresa de e-mail este protejata de robotii de spam, aveti nevoie de JavaScript activat pentru a o vedea și pe: www.cortina-events.ro

 
Divertisment

Muzeul de Artă Cluj-Napoca în colaborare cu SC Turism Development oferă publicului un nou spaţiu cultural şi de divertisment, cafeneaua culturală & bistro La Palat. Deschisă pe durata sezonului estival în curtea interioară a muzeului, a cărui clădire reprezintă unul din cele mai importante monumente de arhitectură barocă din România, cafeneaua La Palat este unul din proiectele prin care muzeul propune diversificarea ofertei culturale a instituţiei şi atragerea unor noi categorii de public pentru programele sale specifice.

Începând cu data de 10 iulie Opera Națională din Cluj-Napoca a inaugurat aici o microstagiune estivală. Primul concert i-a avut ca protagonişti pe Marius Vlad Budoiu, directorul Operei Naţionale din Cluj-Napoca, unul dintre cei mai importanţi artişti lirici ai momentului din România, alături de alt artist clujean de renume, basul Petre Burcă, pe care publicul clujean a avut ocazia să-l urmărească în grandiosul spectacol Aida susţinut de curînd în Piaţa Unirii. Cei doi solişti au fost acompaniaţi la pian de Horea Haplea.

După acest eveniment, programul va continua cu concerte de muzică clasică, pop-rock sau jazz, demonstrații de dans, spectacole de operă şi teatru, seri de stand-up comedy, prezentări de modă și expoziții. Pe lângă acestea, cafeneau culturală La Palat va oferi un meniu special, în a cărui componență sunt incluse produse culinare pentru toate gusturile, precum și băuturi răcoritoare originale pentru serile călduroase de vară.

sursa: cluj.com

 
Divertisment

Asociaţia Film şi Cultură Urbană, în parteneriat cu Asociaţia SHIFT – Transilvania Art Grup, lansează un apel către artiştii clujeni pentru propuneri de proiecte şi lucrări care să fie prezentate în cadrul celei de-a doua ediţii a Festivalului Colours of Cluj.

Festivalul va avea loc în perioada 8 – 10 august 2014 şi are ca scop susţinerea şi promovarea de manifestări artistice variate şi inedite, folosind în principal spaţiul exterior şi încurajând diversitatea, dialogul şi gândirea alternativă. Astfel, Festivalul va fi gazda a numeroase evenimente culturale din domenii precum teatru, muzică, dans, arte vizuale, video, prezentate în spaţii cunoscute sau mai puţin convenţionale, toate în aer liber.

Festivalul Colours of Cluj este un festival dedicat şi realizat cu implicarea clujenilor. Festivalul este o invitaţie adresată clujenilor, o invitaţie la a revizita împreună spaţiile publice ale oraşului şi de a realiza împreună acest eveniment. Astfel, festivalul se va desfăşura la începutul lunii august, când oferta de evenimente dedicate clujenilor lipseşte din peisajul artistic local. De asemenea, festivalul va avea loc exclusiv în spaţii publice, pe străzi, în parcuri şi în pieţe, pentru a atinge categorii cât mai diferite de public. În privinţa propunerilor de evenimente, pe de o parte, Festivalul va avea ca invitaţi, în preponderenţă, artişti clujeni, iar pe de altă parte, va oferi numeroase momente participative, în care spectatorii vor fi invitaţi să ni se alăture prin ateliere creative, instalaţii interactive, scene pentru neprofesionişti şi alte asemenea întâlniri dintre public, artişti şi produse artistice create special pentru comunitatea clujeană.

Tema ediţiei din acest an este re-creează!

Artiştii clujeni sînt invitaţi să ne trimită propuneri pentru instalaţii interactive sau evenimente participative de stradă (teatru, dans etc.) sau orice alte tipuri de proiecte care se integrează în tematica şi specificul festivalului. Invitaţia din acest an se referă atât la proiecte care vor fi prezentate pe Bulevardul Eroilor (dar şi în alte spaţii asemănătoare), cât şi la proiecte create pentru o curte sau o grădină interioară din centrul Clujului (în acest sens, vă invităm să alegeţi acea curte sau grădină în care credeţi că propunerea voastră s-ar potrivi cel mai bine şi care credeţi că ar putea fi cel mai bine evidenţiată de instalaţia sau evenimentul propus de voi).

Ca durată, proiectul propus de voi ar trebui să se desfăşoare în respectivul spaţiu în toate cele 3 zile ale festivalului.

Festivalul poate acoperi costuri de maxim 1.000 RON pentru un proiect. Încurajăm propunerile de evenimente participative, creative şi cu un grad scăzut de dificultate tehnică. Un aplicant poate participa la concurs cu una sau mai multe propuneri.

Vor fi selectate 6 proiecte câştigătoare pentru Bulevardul Eroilor şi 6 proiecte câştigătoare pentru curţi şi grădini interioare din centrul Clujului.

Aplicaţiile pot fi trimise la adresa de email Aceasta adresa de e-mail este protejata de robotii de spam, aveti nevoie de JavaScript activat pentru a o vedea , până la data de 20 iulie 2014, inclusiv.

sursa: coulorsofcluj.ro

 

 
Divertisment

Festivalul Cetăţilor Dacice este un eveniment organizat de către Consiliul Judeţean Alba din anul 2006. Evenimentul are loc în fiecare an în apropierea sărbătorii Sânzienelor şi doreşte să atragă un public interesat să asiste la o lecţie de istorie vie. Prin această manifestare culturală cu caracter istoric, se urmăreşte un alt model de promovare a actului cultural, prin educaţia directă a comunităţii, prin crearea de acţiuni cultural educative desfăşurate direct la faţa locului.Dezvoltarea strategiei de promovare a Festivalului Cetăţilor Dacice este un obiectiv al comunităţilor locale, întrucât încadrarea acestui festival în circuitul turistic local şi național nu poate aduce decât beneficii.

Desfăşurat pe durata a două zile, în fiecare an, festivalul prezintă publicului un program diversificat prin parada gărzilor romane, parada dacilor, întreceri dacice, cascadorii cu cai, concerte în aer liber şi reconstituiri de lupte daco-romane. Pe lângă acestea există şi alte puncte de interes cum ar fi: ateliere istorice interactive, tir cu arcul, corturi şi mâncare dacică, paradă a motocicliştilor, spaţii de joacă pentru copii, terase şi târg de meşteri populari.

Festivalul în primul rând este axat pe competiţia dintre echipe de tineri daci din cele cinci cetăţi dacice din judeţul Alba: Cugir, Săsciori, Cetatea de Baltă, Ighiu şi Cricău. Aceştia se vor lupta, în cea de a doua zi a evenimentului, în ceea ce se numeşte Decatlonul dacic sau Întreceri dacice. Probele, care sunt pe cât se poate de antrenante, sunt: Arcul viteazului, Rapid şi puternic, Suliţaşul cetăţii, Cel mai iute de picior, Braţul de fier, Luptătorul, Îndemânare şi curaj, Să ne unim forţele, Voinicul din cetate şi Căruşii cetăţii. Se încearcă ca totul să fie cât mai real, astfel sunt alese costume specifice şi se vor folosi arme reale. Concursul este o parte importantă a manifestaţiei deoarece acesta alege şi locaţia evenimentului din anul următor. Echipa câştigătoare are dreptul de a găzdui următoarea ediţie a festivalului.

Pe perioada festivalului locaţia va deveni un uriaş câmp de luptă între daci şi romani având astfel loc cea mai amplă reconstituire de bătălii daco-romane din România. Se vor antrena în luptă daci şi romani care fac parte din trupe de reenactment din România şi din Europa. Prima zi a Festivalului Cetăţilor Dacice este una specială când vor avea loc ritualuri de aprindere a torţelor şi a renumitului rug a lui Zamolxe, zeul dacilor, precum şi dansul Nimfelor Dacice. Înainte de aceste ritualuri extraordinare seara va începe cu un concert atât cu trupe locale cât şi cu nume mari.

Festivalul Cetăţilor Dacice reuneşte, ca întotdeauna, prestigioase grupuri de reînscenare istorică dornice să ofere publicului o lecţie de istorie despre daci şi romani. Festivalul este unul complex care are la bază istoria dar o dezvoltă şi o adaptează prezentului prin activităţile care le propune.

 
Mai multe articole ...

Facebook

Baner

Organizatia E.M.M.A.

Baner
Baner